Passa al contingut principal

Una mala decisió

Sé que no hauria de fer-ho, però estic més que farta. Farta de tot i de tots. Farta de que la gent no em respecte. Farta de les mans a l’aire, dels crits, de les corregudes, de les males mirades, dels intents d’espantar-me i, fins i tot, de matar-me. No penseu que exagere, no. Que és així com vos ho dic: convisc amb gent que intenta matar-me i he de lluitar a diari per la meua supervivència.

La veritat és que sempre he tingut mala sort a la vida. O, almenys, jo ho veig així. Vaig nàixer en un lloc, en una època i en un context social certament opressiu i mai he tingut l’oportunitat de capgirar la situació. Vaig passar la infància pràcticament amuntonada, compartint una habitació amb les meues germanes i un bon grapat de familiars. I estic treballant pràcticament des que tinc ús de raó. De fet, no recorde cap època de la meua vida sense treballar. Mai no he jugat amb cap joguet ni he tingut cap temps d’oci disponible per a mi i per als meus. A casa no ens ho podíem permetre de cap de les maneres. I si, per alguna estranya raó, decidíem pel nostre compte descansar un poc de la vida dura que vivíem, ja s’encarregaven els majors de recordar-nos a la força que això no era possible.

El primer treball que recorde va ser netejant cases i deixant-les sempre ben polides. Cel·la rere cel·la. Habitació rere habitació. Estança rere estança. A les ordres d’una dona molt dèspota que no feia res més que mirar-nos per damunt del muscle, tractant-nos com si fores esclaves. Una dèspota a la qual temíem i veneràvem totes. Una dèspota que ens manava amb la mirada i nosaltres obeíem sense replicar. Perquè, per a rematar, quan semblava que la jornada de neteja ja s’havia acabat, ens feien anar unes a la cuina i unes altres a fer-se càrrec dels nadons, alimentar-los, mimar-los i cuidar-los. En eixos moments, la meua aspiració màxima era que arribara la nit per a poder dormir un poc i descansar.

I és que en aquesta comunitat on m’ha tocat nàixer i viure hi ha gent que compta i gent que no tant. Nosaltres sembla ser que érem de les que no comptàvem massa. I per això ens ha tocat viure en unes condicions que freguen l’esclavatge mentre altres gaudeixen la vida tranquil·lament sense fer res més que divertir-se, descansar i tornar a divertir-se. Però bé. Per més que vulga no puc revertir l’ordre social. Què hem de fer?

El cas és que després d’un temps que se’m va fer etern, la tirana que manava en la nostra comunitat va decidir que tenia una altra faena per a algunes de nosaltres. Encara recorde la meua reacció: estava encantada i exultant davant la perspectiva d’eixir d’aquella maleïda mansió, d’aquella maleïda finca plena de racons per a netejar. Però la feina que m’esperava fora no era exactament com jo la imaginava. Havíem de recórrer quilòmetres i quilòmetres de camps de cultiu per a recol·lectar productes que després transportàvem a la maleïda mansió. Les jornades de sol a sol han deixat marcada per a sempre la meua pell i m’han esgotat físicament i mentalment. Jornades de sol a sol que m’han furtat literalment tota la joventut i que han exprés la meua vida.

I total, per a què? Per a treballar, treballar i treballar. Per a viure una vida de sacrifici perpetu. Una vida que no m’ha donat cap satisfacció. Cap ni una. Perquè jo, secretament, tenia una il·lusió amagada que feia un poc més suportable tanta vexació. Volia ser mare. Però aleshores em vaig assabentar que no podia tindre fills. Després d’una jornada laboral especialment dura em vaig marejar i vaig haver d’anar al metge. Em va receptar gelea reial i em va dir que estava perfectament. I jo vaig decidir confessar-li que volia ser mare i volia fer-me unes proves de fertilitat. Aleshores ho vaig saber. Es veu que el meu sistema reproductor no permetia acollir una vida dins meu. Una de les poques coses que em mantenien viva, l’instint de reproducció, les ganes de ser mare, l’alegria de perpetuar la vida, també era impossible per a mi.

Per això hui he decidit fer una cosa que sé segur que no he de fer. He decidir conscientment prendre una mala decisió. Perquè estic farta i no puc entendre que, després de tot el que m’he sacrificat a la vida, les reaccions dels qui m’envolten siguen sempre de total menyspreu. Com si fora un monstre. Com si fora un ésser repel·lent que fa por només de mirar-lo i necessites que sempre estiga molt lluny de tu. Així que sí, per totes aquestes raons, he pres una decisió que ja no té marxa enrere.

***

De sobte, un brunzit ompli l’aire i la gent es gira sobtada per a intentar identificar la procedència d’un so que sembla perillós. Algú té el temps justet de vore com l’abella obrera agafa velocitat, comença a fer voltes, piruetes i cabrioles en el cel i es llança en un vol picat meravellós, vertiginós i poètic per a encarar el fibló just al mig de la cara d’una víctima inconscient que no s’espera un atac tan inesperat com aquell.

Mentre sent el crit aterridor del ferit i genera el caos al seu voltant, l’abella obrera intenta tirar del fibló amb totes les seues forces per a extraure’l de la cara on ha aconseguit clavar-lo, però el dolor que sent a la panxa és insuportable. Està a punt de morir i l’abella obrera no té temps de penedir-se d’una mala decisió. Tal volta la pitjor decisió que ha pres mai.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Convergències impossibles

L’avió està a punt d’enlairar-se. Tots els passatgers ocupen els seients i es corden el cinturó. Una xica morena d’ulls foscos i cabells llargs i negres amb reflexos rojos alça el coll, mirant impulsivament tres o quatre seients per davant, per si el xic que hi ha assegut allà es gira i creuen les mirades. Els dos són del mateix poble. Només es porten uns anys de diferència i han coincidit en moltes ocasions en alguns esdeveniments socials i d’oci propis de la joventut. Però han coincidit per separat, cadascun a la seua. Sense intercanviar ni una sola paraula. I pràcticament ni una mirada de més. Només això. Coincidien en l’espai i en el temps. Ara, més de deu anys després d’aquelles trobades que no ho eren, ella voldria saludar-lo, preguntar-li perquè està assegut en aquell avió, quins motius té per a emprendre eixe viatge. Vol explicar-li també per què viatja ella. Vol mirar-lo fixament als ulls, uns ulls clars que miren amb intensitat. Un ulls que recorda de sobte de quan encara ere

L'apogeu i l'ocàs de Txaqui Txaqüel en el món de la música

Després que Txaqui Txaqüel es convertira en llegenda i mite de l’equip de futbol del poble per motius del tot aliens a la seua capacitat futbolística, l’inquiet personatge, que mai parava en torreta, es va presentar una vesprada en ma casa a l’hora de berenar amb un somriure sospitós i, sobretot, amb un embalum més sospitós encara a la butxaca que jo no imaginava què podia ser. Perquè Txaqüel no era precisament un prestidigitador i quan alguna cosa li passava pel cap, se li notava a muntó. A més de que només que feia que clavar-se la mà en una de les butxaques de la xupa de cuir plena de cremalleres i ahí no estava el paquet de tabac, que s’albirava en una altra butxaca, la dels pantalons negres cenyits de la qual penjava una cadeneta grossa que semblava de plata, però que era clarament de pega. El cas és que després d’uns moments d’expectació generats pel meu amic i que jo vaig intentar no correspondre per res del món, apartant la mirada tant com m’ho permetia la meua insana curiosi

Txaqui Txaqüel, un jugador molt especial que es va convertir en llegenda

“Jo col·loque molt bé els meus jugadors sobre el camp, el problema és que quan comença el partit es mouen”. Alfio Basile En aquell vestidor de l’equip de futbol cadet del poble convivien uns espècimens certament curiosos. Com passa en la naturalesa, alguns s’acoblaven millor a l’hàbitat on vivien i acabaven mutant i convertint-se en l’espècie predominant de la caseta. En canvi, hi havia d’altres que, pel que fora, no tenien tanta capacitat per a evolucionar i per a fer una bona simbiosi amb el medi i acabaven, sistemàticament, uns abans i uns altres després, extingint-se sense remissió. Txaqui Txaqüel era d’aquesta segona classe d’espècimens. De fet, per què Txaqüel, que mai li havia pegat una mala patada a un pot, es va voler apuntar a un equip fet i rodat com el cadet de Pepito ? Eixa pregunta, que és la clau de tot el que vindrà després, és pràcticament impossible de respondre. El cas és que Txaqui, que era molt amic meu, em va sorprendre un dia passant per ma casa després de beren